zondag 12 december 2010

Allemaal sokken, kerstsokken !




Vorig jaar heb ik voor Kerst deze kerstsokjes geborduurd.

Het jaar daarvoor had ik dit mini wantje gemaakt. Het wantje is geborduurd met één draadje over één draadje en is slechts 5,5 cm groot.



Enkele weken geleden kocht ik bij Naald & Draad weer enkele patroontjes van JBW Designs van kerstsokjes. Ik heb 12,6 draads linnen gebruikt en ben begonnen met het mini sokje met één over één draadje. Het resultaat is echter een heel klein sokje van bijna 4 cm, waar je haast niet de afbeelding kunt onderscheiden. De andere sokken heb ik "normaal" geborduurd.



De sokjes heb ik opgespannen op kartonnetjes, eerst de voorkant daarna de achterkant en deze twee gedeeltes heb ik overhands aan elkaar gezet. Voor de achterkant heb ik gebruik gemaakt van verschillende stofjes.



Bij Blokker kwam ik mooie standaards tegen, die zeer geschikt zijn voor mijn kerstsokken.



23 opmerkingen:

Willy zei

Leuke verzameling kerstsokjes + want heb je zo bij elkaar. Die standaard komt goed van pas om het te hangen. Heel leuk. Zo met die kerstvbalen erbij is ook goed te zien hoe klein ze zijn.
Groetjes

Little Gifts of Love zei

Wat leuk die sokjes!

Groetjes van Ria

Anoniem zei

Buitengewoon klinkt zo gewoon en daarom schrijf ik UITZONDERLIJK MOOI.M.H.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

érg SCHATTIG die kleine sokjes!
Fijne feestdagen gewenst!

gr. Petra

Kom Achterom zei

ooh wat mooi zeg!! stuk voor stuk weer kleine kunstwerkjes!
Fijne avond
Yolanda

Miriam zei

Wat een prachtige sokken! En die standaard is een goede tip, ik ga zelf ook eens bij Blokker kijken.

Amarins zei

Wat is dit schitterend mooi!
Groeten,
Amarins

jose zei

Jeanny wat een mooie sokjes en wantje !Geweldig leuke patroontje het wantjes patroon is ook in mijn bezit en de standaard heb ik ook in huis staat nog kaal in een hoekje. Ook bij blokker weken geleden gevonden.

Morgen ook maar eens wat mee gaan doen. Ik moet nog gaan versieren verder nog geen tijd voor gehad.

Maar bij jou ziet het er prachtig uit. Heerlijk zo,n mooie werkjes !

Genieten maar !! De feestdagen kunnen bij jou komen. Je bent er klaar voor zo te zien.

Liefs José

Bertie zei

Fabulous Jeanny, zo mooi!! hangen prachtig op je "Blokker" standaard, misschien zou Blokker hier ook een winkel kunnen openen:)) ben net terug uit NL en mis het nu al weer, zag zoveel leuks.

Erna zei

Ha die Jeanny, schattig je sokjes, en helemaal dat hele kleintje.Het wantje is ook schattig, leuk idee de Blokker Standaard
Liefs
Erna

Anoniem zei

ENIG !!

mooi én knap gedaan. Ze zien er mooi strak uit.

hihi, ook ik heb de standaard !!;-)

MM

Elza zei

Super jij hebt er echt iets prachtigs van gemaakt.

Anoniem zei

wat een mooi 'boompje' leuk om zo met je kerstsokjes te pronken.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Saskia zei

Jij bent er helemaal klaar voor! Wat een leuke sokjes / want! Heel duidelijk hoe je dat uitlegt met kartonnetjes en dan aanelkaar zetten.
Het standaardje is een kerstboompje op zich. Ik zag het al op diverse blogs langskomen.

Elma zei

Vorig jaar waren de mooie staanders voor de kerstballen overal uitverkocht. Dit jaar is het mij gelukt. Bij Blokker in Groningen heb ik ze kunnen kopen, nu zullen mijn ballen ook op deze manier hangen.
Wat weer een prachtige collectie kerstsokjes, die je elk jaar weer kunt gebruiken.

sarams1987a zei

zeer mooi gedaan, doe zo voort.

www.saramshobby.blogspot.com
mvg saramshobby

Oude lappen zei

Heel Mooi Gedaan hoor Jeanny!
Leuk die kleurtjes.
Knuffel Liliane

Anoniem zei

Wat zijn die sokjes enig. De stander zie ik regelmatig opduiken bij creatievelingen. Zo kun je mooi je maakseltjes showen.
Groetjes Hilda

Hanny Oma van Milan zei

Wat een leuke sokjes ik vind die standdaard
heel sfeervol

berthi zei

Ontzettend leuke sokjes heb je geborduurd. En nu zie ik hier bij jou ook de Blokker standaard waar velen het over hebben. Leuk hoor!

De standaard van Blokker heb ik gemist. De afgelopen weken kwamen er zoveel folders binnen dat ik vast en zeker niet alles heb gezien.

AmyJo zei

They are all so pretty and look so beautiful on your ornament tree!

Saskia zei

Jeanny, dank voor je prachtige kaart!
Zo knap hoe je 2011 in Reticello hebt weten te vangen. Die rand is helemaal fantastisch!

Jeanny zei

@Saskia niemand zeggen, maar met Kerstmis laat ik de kaart in een logje zien en.....wat ik er van heb gemaakt.