zondag 27 maart 2011

En dit is map drie.

De laatste tijd heb ik behoorlijk opruiming gehouden in mijn "nog te doen" vakje.
Sommige patronen lagen er al zo lang, dat ik ze maar heb opgeborgen. Een alleraardigst patroontje vond ik echter dit hardanger merklapje en moest ik toch even maken.
Maar dan rijst de vraag: wat doe je ermee?

De oplossing: Ik heb voor mijn derde patronen map, die ik voor de cursus gebruik, een mooi jasje gemaakt en dit keer niet in bordeauxrood, maar een mooie kleur blauw die toch bij rood past. De mappen moeten namelijk altijd samen in de tas naar de cursussen vervoerd worden en voor mij moeten de kleuren dan ook matchen.



Het blauwe stofje is 12,6 draads Belfast van Zweigart. Op de bovenzijde heb ik het merklapje vastgezet. Het lapje heb ik rondom voorzien van de boerenhemdsteek, waardoor je draden kun losrafelen en geen dikke naden ontstaan. Dit maakt het opnaaien wat gemakkelijker.



Dit is de achterzijde van de map.

8 opmerkingen:

Erna zei

Hoi Jeanny, wat een mooie en leuke oplossing, anders verdwijnt zo'n mooi borduursel al snel weer in een la....
Nog een fijne zonnige zondag verder
Liefs
Erna

Bertie zei

Origineel idee Jeanny, en wat een prachtige lap:))
Weer eens iets anders dan inlijsten, dank voor de tip!
Fijne zondag

Anoniem zei

En alweer een PARELTJE er bij.Heel mooi,M.H.

josé zei

Prachtig Jeanny , ja alles past natuurlijk mooi bij elkaar.

Geweldig zo mooi als jij alles bij elkaar uit zoekt er verwerkt.

Heel mooi zo op de voorkant kan je er vaak naar kijken. En je map blijft mooi.

Super genieten weer hier..

Liefs José

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

chique ..
'n mooie kleurencombinatie en érg "handig"!
groetjes, Petra

Willy zei

Op deze manier heb je er een prachtige derde map bij. Een plezier om met zulke mappen op stap te gaan.
Groetjes

Patience d'Ange zei

C'est absolument superbe, bravo.
Bon week-end
A très bientôt

janita mantel zei

Wat maak je toch ongelooflijk mooie dingen, groetjes van Janita