zondag 15 juli 2012

Kleine, grote verandering.

In een la (en ik denk dat iedere borduurster dat wel heeft) liggen borduurwerken, die wel iets zijn maar toch ook weer niet. In mijn la lag een borduurwerk wat ooit sierkussen is geweest op ons bed....!

Op het blog van Corry zag ik, dat zij haar bureaustoel zo mooi had overtrokken met een prachtige stof en met dit feit nog in mijn achterhoofd, kwam ik tot het volgende.

Vorige week hebben Luc en ik het bureau op mijn kamer een kwart slag gedraaid en je wil niet geloven wat dit een extra ruimte oplevert en je tevens weer nieuwe ideeën brengt. Ik hou wel van een keer iets veranderen....!
Nu kwam ook het idee van Corry weer in mijn hoofd en heb ik het borduurwerk, wat ooit sierkussen was, vastgenaaid op de rugleuning van mijn bureaustoel.





Het was nog een heel gedoe en om de lap netjes om de rondingen vastgezet te krijgen.


Ik heb bewust de bekleding van de stoel nog een beetje laten uitkomen, omdat ik de zitting in de huidige kleur wil laten. Toen het borduurwerk erop zat, heb ik rondom nog een kantje vastgenaaid. Tijdens dit proces kwam Luc naar boven en zag mij met stoel en al  pontificaal op de grond zitten met de rugleuning op mijn schoot en maakte met de Iphone dit filmpje ;-)).


                                       


32 opmerkingen:

marcella zei

iets wat geborduurd is weggooien komt in onze woordenboekjes niet voor :) Mooi resultaat en leuk dat je door Corrie zo'n leuk idee voor je eigen stoel hebt gekregen

Anoniem zei

prachtig resultaat

Hetty zei

Wat is dat prachtig staat leuk op de bureaustoel.
Groetjes Hetty.

Marijke zei

Prachtig zo'n stoelbekleding en... het filmpje deed mij glimlachen!
groetjes Marijke

Unknown zei

Go, wat een superleuk filmpje, ik moest er zo om lachen, je trekt echt eerst zo een gezicht van "laat me nu gewoon lekker doen" maar het eindigt wél heel leuk :))))))))))
Wat een priegelwerkje hè, maar het resultaat is een plaatje!!
Wat een heerlijke stoel is dit nu geworden zeg, daar heb je toch echt veel eer van :)
Fijne zondag verder,
liefs, Sonja

Carin zei

Hihihi dat filmpje ... LEUK !!!
Je rugleuning is op deze manier wel ontzettend mooi geworden.

Oude lappen zei

Prachtig Jeanny! Niet te geloven hoe jij dat toch kunt. Mijn bureaustoel is ook aan een nieuwe zitting toe, misschien kan ik zoiets eens proberen. De rugleuning is nog oké.
liefs Liliane

Giovanna zei

Durf je nou nog op die stoel te zitten? :-) Ik vind hem geweldig, en het filmpje was heel leuk.

Shirlee zei

I loved the little movie & think the chair back stitching is a wonderful idea!

Mirjam zei

Wat kun je toch leuke ideeën opdoen bij het bloggen hè? Het filmpje is leuk, vooral die uitgestoken tong op het eind... ik lach mee hoor...
Ik wens je een fijne zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Met volle overgave zit je dat randje vast te maken, komt Luc je storen. Ik moest wel even lachen om het filmpje.
Wat kun je toch mooie dingen op doen met het bloggen.
Ik vind je stoel heel mooi geworden en heeft het mooie borduurlapje ook weer een mooie functie gekregen.

Lieve groet,
Gerry

Monique zei

Wat een goed idee en het is heel erg leuk geworden.
en inderdaad door te bloggen kom je op leuke ideeën.
zie je gauw.

Groetjes monique

josé zei

Ja dit is leuk, en een mooie lap hier voor en het filmpje van Luc geweldig !!

Dat tongetje heb ik wel eens vaker gezien bij jou,Leuk ik moest ook lachen. Ja ik zag jou antwoord bij Corrie en toen dacht ik al, Jeanny krijgt een idee.
Die gaat ook wat met een bureau stoel doen.
Enig zoals je elkaar een beetje leert kennen geweldig toch.

Ik ben Granny's aan het haken. 24 midden stukjes al klaar verslavend de ideeën komen onder het haken van restjes.Mijn lintsjaal is klaar op de kwastjes na.

Fijne dag verder. Liefs José

Guusje, zei

Wat een geweldig idee. Het ziet er erg mooi uit en dat het een heel gepruts is geweest geloof ik meteen.

Willy zei

leuk filmpje en nog even spontaan je tong uitsteken tot slot, maar het borduurwerk zit er wel goed op en het staat erg leuk. Die stoel is nu uniek.
Lieve groet,

Phebe and Jane zei

Wat een goed idee om zo je stoel te versieren.
Groetjes,
Marian

Lenie zei

Wat een goed idee zeg. Prachtige stoel geworden zo.

Groetjes Lenie

Lida zei

Wat is dat een leuk effect en zo passend bij jou! Geweldig gedaan! Leuk filmpje ook! Groetjes
Lida

Tony zei

Hallo Jeany, Wat een superleuk idee,groeten Tony

Vlijtige Handjes zei

Een kei leuk idee. Heerlijk zoals je geconcentreerd zit te werken. Creatieve mensen 'eigen' denk ik dat als we iets willen, het ook moet gebeuren. Al moeten we in alle bochten en standjes zitten.
Groetjes Anita

Elza zei

Prachtig zo die stoel lijkt een heel stuk beter bij je passen en lief filmpje.

Anoniem zei

Mij viel als eerste de muziek op bij het filpje: ook wel toepasselijk!
Ik vind eigenlijk dat je de zitting ook onderhanden moet nemen. Waarom niet de cijfers in dezelfde stijl?

liefdevoortextiel zei

Dit is zo leuk aan het bloggen , je krijgt iedere keer weer leuke ideetjes. Het is heel mooi geworden. Groetjes Jessie

Evelyne zei

Wat een goed idee, ik had het ook bij Corrie gezien en het ook opgeslagen in mijn hoofd. Mijn werkhoek heeft een goede stoel nodig met wieltjes en had het idee om ook een 2e hands bureaustoel op de kop te tikken en te bekleden.
Ik vind je stoel super geworden vooral omdat je ook iets met merklappen hebt.
Het einde van het filmpje toverde een glimlach en je weet een dag niet gelachen is een dag niet geleefd,dus... mijn dag is goed!!

Lieve groetjes, Evelyne

Corrieneeltje zei

Nou zeg, dat is nog eens leuk! Ben helemaal blij dat ik je een idee heb gegeven om jouw stoel ook zo op te knappen.
Erg gelachen om je uitgestoken tong, zo zou ik precies gereageerd hebben. Lieve groet van Corrie

Anoniem zei

Alweer geslaagd!!!M.H.
En de filmproducer heeft ook zijn best gedaan.M.H.

Anny zei

Lekker Puh! Wat een leuk idee. En een schattig filmpje...

Marion zei

Wat een geweldig idee en nu heb je weer een beetje meer ruimte in je la hahahaha.

Lieve groetjes van Marion

sylvia zei

it's all Your Chair..........;;00))

berthi zei

Geweldig resultaat en het filmpje is enig!

Saskia zei

Toevallig! Ik heb laatst hetzelfde patroon tevoorschijn gehaald om het eindelijk eens te gaan borduren. Ik vind het nog steeds een heel leuk patroon.
In oorsprong moest het een kussen worden. Dus jouw idee om het als stoelbekleding te gaan gebruiken, past er helemaal bij!
Wat zal ie nu lekker zitten ;-)
Leuk filmpje!

Ann zei

Supercreatief idee! Zo zie je maar wat het internet aan inspiratie kan brengen!
Groetjes,
Ann