maandag 7 juli 2014

Blok 20.

Allereerst een hartelijk welkom aan het grote aantal nieuwe volgers.


Een nieuw blok, doch oplettende lezers zullen zien dat dit bijna gelijk is aan blok 19. Het enige verschil is, dat de platsteekblokjes telkens 4 steekjes bevatten in plaats van 3 steekjes in blok 19. Bij het knippen worden dan 3 in plaats van 2 draadjes geknipt en zijn de gaatjes dus groter.



Ik heb de blokken met opzet naast elkaar gemaakt. Zo is goed te zien dat het een wezenlijk verschil is. Logisch dat de patroontjes op zich groter zijn en dus minder ruimte overblijft tussen de diverse onderdelen van het patroon.

Lieve groet,
Jeanny

19 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

Prachtig weer Jeanny!
groetjes uit Urk

sylvia zei

wat een draadje al niet uitmaakt, het ziet er toch heel anders uit!
lieve groet, Sylvia

Evelyne zei

Toch wel een zichtbaar verschil, maar beide zijn prachtig!

Lieve groetjes, Evelyne

Mirjam zei

Op het eerste gezicht lijkt het een soort van spiegelbeeld, of een negatief van het eerste blok, maar als je goed kijkt zie je wel dat dat helemaal niet klopt..
Wat is het weer mooi gemaakt Jeanny.
Echt prachtig.
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

MartinaM zei

Fantastically beautiful embroidery.
Love, Martina

Elizabeth zei

Wat een prachtige blokken, ik zit met open mond te kijken naar de vergroting van de foto...
Sinds kort weet ik hoe het werkt om draadjes uit aftelstof te halen en dit mooi af te werken, maar wat ik hier bij jou zie ..., nou ja dat zijn ware kunstblokken!

Anny zei

Leuk dat een draadje verschil ook echt zoveel verschil maakt. Leerzaam om gte zien.

Tony zei

Hallo Jeanny. Proficiat met je nieuwe volgers.Ik snap wel dat je ze krijgt je blog is werkelijk fantastisch. Ik kijk ook meerdere malen per week.Groeten Tony

Joke zei

Mooi om te zien hoe één draadje zoveel verschil kan maken.
Prachtig gemaakt weer!

foekie's fashion zei

Ook weer erg mooi. Groetjes van Joke

marga zei

Wat een prachtig handwerk.
Groeten
Marga

Hobbyrita zei

Zo naast mekaar zie je het verschil toch wel, prachtig werk alweer!
Grtjes, rita.

lizrieka zei

Weer mooi geworden Jeanny,
Ben benieuwd hoeveel blokken je in de vakantie bij maakt. Ben zelf ook al weer goed opgeschoten.

Groetjes, Liz

Anoniem zei

Prachtig Jeanny!
Het verschil is goed te zien. Die met 3 draadjes vind ik heel fijntjes, maar naast elkaar ook weer heel mooi. Het blijft een kunst.

Liefs, Gerry

Betsy zei

Mooi om te zien hoe een kleine aanpassing in de werkwijze hetzelfde patroon er heel anders laat uitzien!
Het ziet er weer prachtig uit!
Ik blijf genieten van je prachtige borduurwerk.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Willy zei

Prachtig Jeanny. Extra leuk dat je ze naast elkaar hebt gemaakt.
Lieve groet,

Johanna Zweden zei

Wat mooi Jeanny
Liefs vanuit Zweden

Sheryl zei

What beautiful work Jeanny.

Guusje, zei

Wat een prachtig blok. En ja hij lijkt zeker heel erg veel op het blok ernaast maar is toch anders.