vrijdag 22 augustus 2014

Of er ook nog geborduurd wordt?

Ja, er wordt geborduurd naast alle andere bezigheden.
Voor mijn gevoel heb ik wel een heel gevarieerde vakantie. Diverse dagjes uit met Luc, andere keren met vriendinnen, bezoek ontvangen die mijn handwerken komen bekijken, een korte vakantie en nog een langere in het vooruitzicht, wat wil een mens nog meer!

Luc schilderde vorige week de hal en het trappenhuis. Dus moesten alle merklappen van de muur en nadat alles was opgedroogd, konden de merklappen weer terug op hun plekje.

En dan het borduurwerk.


Er is een begin gemaakt aan een nieuwe merklap. Het eerste deel van het patroon staat in Sampler and Antique Needleworks Summer 2014. In SANQ Winter 2004 stond al het hele verhaal over deze merklap en een patroon van een schattig mapje, dat ik in 2012 borduurde.


Maar nu dus de hele merklap, met Sajou garen op linnen van 15 x 16 draden per cm. Het tweede deel staat in het volgende nummer.

De randjes zijn ook helemaal bijgewerkt.


Lieve groet,
Jeanny.

27 opmerkingen:

Rina zei

wat geniet ik toch van je mooie borduurwerk, maar ook je tassen zijn erg leuk geworden.

twinpeakprimitives zei

Such a delicate stitching! Everything looks so lovely Jeanny! Very well done!

Unknown zei

Wat een prachtig borduurwerk!!!

Groetjes,
Marian

Anoniem zei

Wat fijn dat Luuc weer zoveel energie heeft...zo komt er nog eens een karwei in huis af.
Alles weer in orde voor je verjaardag !! groetjes L.H

sylvia zei

Wat fijn dat manlief aan het schilderen was, een goed teken!
Toch?
wat een leuke frisse merklap!! En je tassen heb ik ook op fb al bewonderd, wat je al niet kan maken van zo'n 'gewone' AH tas!
fijn weekend, groetjes, Sylvia

Truus zei

Heerlijk fris geverfd en alles weer op de plek.
Wat een mooie sampler is dit-het tijdschrift ken ik niet-en je borduurt op fijn linnen.Doe je het met 1 draad borduurgaren?
Succes met deel 2.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Inderdaad Truus met 1 draad borduurgaren van Sajou, dat is ietsje dikker dan DMC op linnen van 15x16 draadjes

Marjan zei

Wat moet het heerlijk zijn geweest om al je merklappen weer op te hangen op de mooie versgeverfde muren! Fijn hé zo'n lieve man ;-)
Je hebt een mooie foto's gemaakt van het onderhanden werk!
Groetjes weer

Anny zei

Wat zijn je randjes prachtig! Het andere werk trouwens ook hoor.

Anoniem zei

Chique, chique en wat een energie van jullie beiden.M.H.

Marion zei

Je randjes zijn prachtig. Veel vakantieplezier!!!!

Monica zei

Wat een leuk patroon, succes

Phebe and Jane zei

Ik vind SANQ zo'n leuk tijdschrift. Ik heb een digitaal abonnement. Nu nog de tijd vinden om de prachtige patronen te borduren.
Groetjes,
Marian

Hobbyrita zei

Dit wordt alweer zo'n prachtige merklap! Jij krijgt er niet genoeg van, nu ik maak ze ook graag. En de hal geschilderd, je merklappen worden weer keurig gepresenteerd. Nog vakantie in het vooruitzicht en al veel leuke dingen gedaan, meer moet dat niet zijn!
Grtjes, rita.

liefdevoortextiel zei

Mooi wordt je nieuwe merklap, als ik het goed zie maak je eerst het linker deel en dan het rechterdeel eronder?

Jeanny zei

Jessie, het rechter deel wordt pas in het volgende nummer gepubliceerd en komt op mijn lap ook rechts ernaast.

Willy zei

Prachtig en in dezelfde bijpassende kleurencombinatie. Fijn vervolg van de vakantie, lieve groet

Anoniem zei

Geniet maar lekker!
De merklap die je nu maakt vind ik veel zachter dan het voorbeeld. Mooie kleuren.
En je huis krijg je lekker opgeknapt. Mooi dat Luc dat kon doen.
En ik ben benieuwd waar je langere vakantie je heen voert.

Liefs, Gerry

Mirjam zei

Hoi Jeanny,
Wat maak je toch prachtige borduurwerken. Mijn randje per week is inmiddels ook bijgewerkt, nou ja op die van vandaag na dan...haha...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Lida zei

Prachtig, wat maak jij toch mooie dingen! Ik kijk er met heel veel plezier naar!
Groetjes
Lida

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie borduurwerken!

De borduurvrouw zei

Prachtig borduurwerk Jeanny. Je tassen zijn ook zo mooi. Ik heb er nog eentje klaar liggen om mee aan de slag te gaan, zie er een beetje tegenaan, hihi. Liefs en groeten, Nienke

Evelyne zei

Mooi en helemaal in jou kleuren.
Ik heb de Sanq ook en bij mij zit er ook een papiertje tussen.
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Lieve groetjes, Evelyne

Aaltje zei

Goedemorgen Jeanny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een heel gezellige dag en het allerbeste voor je nieuwe levensjaar. Ik geniet enorm van je prachtige borduurwerk. Dank daarvoor. Lieve groeten van Aline van Dijk uit Den Haag

Anoniem zei

Goed bezig Jeanny!
Groetjes, Mari-jan

Hetti zei

Prachtige sampler om te borduren Jeanny in mooie kleuren.
De tassen zijn ook zo leuk om naar te kijken. dat wordt feest het komende seizoen :-))
Het duurt nu zeker een tijdje voor je boven bent, mooie hal en trappenhuis en prachtige merklappen. Mooie samenwerking!

Lekker genieten van de vakantie ook al is het weer wat minnetjes.....bij ieder weertype past een activiteit, binnen of buiten. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, veel plezier,
XXX Hetti

sajuki zei

great !
Greetings from Poland :)
Katarzyna


www.sajuki.blogspot.com