vrijdag 19 augustus 2016

Blok 41.

 Ik heb de smaak van blokken borduren voor mijn witte pronkrol weer helemaal te pakken.
In dit bericht schreef ik hoe ik mijn pronkrol samenstel.

In het midden van de huidige strook van 1.50 cm breed staat het brede motief in Schwälmer-techniek, blok 40 van mijn vorige bericht.


 Aan weerszijden van dit blok en aan de uiteinden van deze strook vul ik blokken met ajour en hardanger en witwerk patronen die in het aprilnummer van dit jaar in het tijdschrift Anna staan. Het zijn eenvoudige patronen, maar ik vind het een genot om ze te borduren en zo is er een variatie in de blokken van deze strook.






Dit was het eerste van die 4 blokken.

Lieve groet,
Jeanny.

10 opmerkingen:

Mien B zei

CHAPEAU !!!!! VAKWERK !!!!!

Jeanny zei

Dank je wel Mien!

Truus zei

Mooi zijn ook deze blokken Jeanny al noem jij ze eenvoudig....
Gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Ellen zei

Zo ontzettend mooi !!
Groetjes, Ellen

Evelyne zei

O, Jeanny wat geniet ik toch van je prachtige blokken!
Mooi zo de afwisseling van ervan.
Het wordt met recht een pronkrol!

Lieve groetjes,
Evelyne

MartinaM zei

Ein sehr schöner Block, das bringt mich wieder auf eine neue Idee.
LG Martina

Monica zei

Wow! weer super mooi!

foekie's fashion zei

Wow wat mooi! Dit borduurwerk van jou vind ik het allermooist en zoek ik steeds weer op. Ik hoop daar ook nog eens tijd voor te krijgen.

Anoniem zei

Weer heel mooi.M.H

Anoniem zei

Heel mooi!

Liefs!