vrijdag 29 april 2011

Weer een versierde theedoek !

Vorig jaar kreeg ik op mijn verjaardag van E. een alleraardigst cadeautje toegestuurd. Een witte theedoek (van DMC) van een zeer mooie zware kwaliteit. In deze theedoek is een ingeweven rand van aidastof.




De rand heb ik geborduurd in de holbeintechniek met rood merkgaren van Anchor nr. 47. Het patroon staat in het boek: Zwartborduurwerk van Lesley Wilkins.



Dit is de voorkant van het borduurwerk.



En dit is de achterkant van het werk.

Het was plezierig werken op dit voor mij vrij grove stof van 5 kruisjes per cm. Maar door het gebruik van de holbeintechniek ziet het geheel er toch erg fijn uit.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

EN BEIDE ZIJDEN ZIJ HAAST GELIJK.Alleen met de loep erbij is enig verschil merkbaar.Chique!!!M.H.

Erna zei

Prachtig werkje Jeanny, fijn weekend
Liefs
Erna

Elma zei

Door het kiezen van de juiste techniek kun je de aidablokken die ingeweven zijn toch fijn laten lijken. Het voordeel is het het borduurwerk ook door mensen die niet meer zo fijn kunnen werken toch iets moois kunnen maken.
Jeanny heeft hier de Holbijntechniek op een perfecte manier uitgewerkt.
Het bewerken van een theedoek blijft erg leuk en er zullen er vast nog meer volgen.

MarianneD zei

Leuk idee Jeanny!
Ga je hem ook gebruiken of hangt hij voor het mooi?

Jeanny zei

@MarianneD, in mijn Merklapperie staat een antieke kast. Deze kast wil ik gaan herinrichten en een soort van "pronkkast" van maken Ik heb reeds een aantal mooie, soms oude en zelfs antieke theedoeken met opdruk in rood/wit. En nu kan deze theedoek ook meedoen.

Elza zei

Wat een pracht is dit en ik kan geen verschil zien, wat heb je dit mooi gemaakt.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

súper MOOI gemaakt..
leuk voor in de pronkkast!
groetjes, Petra

Carin zei

Prachtig !!

Anoniem zei

prachtig! mooie techniek voor de aïda-rand. en door de dunne lijntjes toch een heel fijn resultaat.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Aukje zei

Erg mooi gemaakt Jeanny,zie geen verschil in voor of achterkant (ik kan nog veel leren van jou)
En dat alles gaat in jou pronkkast ...geweldig!gr. uit Twello

jose zei

Prachtige rand staat heel mooi. Mooi cadeau.