woensdag 16 november 2011

Een klein kussentje.

In het novembernummer van het digitale tijdschrift The Gift of Stitching staat een patroontje voor een klein winter/kerst kussentje. Ik was meteen verliefd.
Een lapje Belfast stof (12,6 draden per cm) en het benodigde garen erbij en borduren maar.
Tijdens het borduren ervan is het leuk om te fantaseren over... en af en toe te snuffelen tussen mijn stofjes e.d. om te zien wat ik erbij zal gebruiken.

Dit is het geworden.


Hier enkele details.


De sneeuwkristallen heb ik niet geplakt, maar met enkele steekjes vastgezet.


Voor de achterkant heb ik een stippeltjes stof gebruikt en met enkele oude stoffen knoopjes "opgesmukt".


Ik denk dat ik dit Winter/Kerstkussentje nummer 1 ga noemen.

26 opmerkingen:

Elza zei

Lief kussentje en ook zo mooi met die oude knoopjes er op, kussentje 1 zal nog wel wat vervolg krijgen.
Groetjes ELza.

Vlijtige Handjes zei

Een lief kussentje vol nostalgie.
Groetjes Anita

Anoniem zei

Een creativiteit zonder grenzen.M.H.

Lida zei

Wat een enig kussentje! Die kristallen zijn dat houten knopen? Ik vind het een beeldschoon geheel geworden met die mooie kantjes erbij! Ben benieuwd naar de volgende nummers!
Groetjes
Lida

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat een SNOEPJE, Jeanny..
mooi gemaakt!
groetjes, Petra

Annelies zei

Een mooi kussen. Heel apart ook met de knopen.

Phebe and Jane zei

Wat schattig. Leuk met die knoopjes.
Groetjes,
Marian

Mirjam zei

Hallo Jeanny,
Mooi is dat want dat betekent dat er nog meer volgen. Ik vind het prachtig. Zo mooi met die sneeuwvlokken en die stippeltjesstof aan de achterkant. Jij bent echt zo enorm creatief, een genot om naar te kijken...
Ik wens je een heel fijne middag nog,
Lieve groet,
Mirjam

Jeanny zei

@Lida, die kristallen zijn geen houten knopen. Ik weet zelf niet hoe ik ze moet noemen. In ieder geval waren het er heel veel voor weinig geld.

Piets zei

Wat een lief teer kussentje. Prachtig.

Amarins zei

Wat een prachtig lief kussentje.
Groetjes, Amarins

Tania zei

Wow, dat kussentje is echt geweldig!

Bertie zei

Het is veel mooier dan in TGOS Jeanny:)) echt schattig en de snowflakes zijn gorgeous!!
Lieve groetjes

Hilda zei

Wat een genot om hier naar te kijken. Dit is echt mijn ding. Maar dat weet jij. Weet jij nog waar je de kerstkristallen gekocht?Ik heb land en stad al afgelopen

Jeanny zei

@Hilda, bij wie weet ik echt niet meer. De plek waar ik ze kocht kan ik wel vertellen en dat was op de 50+beurs!

marcella zei

dat belooft méér ;)
mooi kussentje en prachtig afgewerkt..ben benieuwd naar een eventueel vervolg

Noor zei

wat een mooi en lief kussentje heb je er van gemaakt,staat mooi in de houten schaal. Op naar nummer 2?

Elma zei

Door dit prachtige winterkussentje een nummer te geven belooft het een vervolg.
B.V. alle maanden van het jaar = 12

Willy zei

Wat is dit een lief kussentje geworden en die kristallen staan er zo mooi bij. Ik ben benieuwd naar de volgende.

josé zei

Wat een lieverd, en het zal niet bij eentje blijven begrijp ik.

Succes ik zie de volgende wel verschijnen. Lieve kleurtjes.

Wat een leuke ijskristallen enig!!

Liefs José

Marijke zei

Jeanny wat een schattig kussentje is dit! Ik ben benieuwd naar kerstkussentje nummer 2. Groetjes van Marijke

liefdevoortextiel zei

Heel leuk dit kussentje, en de opvolgers heb je die al in je hoofd?

Jeanny zei

@Jessie, sterker nog....er is er weer een klaar !!!

marijna zei

Wat een lief kussentje. Kan me voorstellen dat je gelijk verliefd er op werd.

Monique zei

Wat een mooi en lief kussentje.
Heel erg geschikt voor de feest dagen.

Groetjes Monique

PASSIE FLOWER zei

Mooi patroon met zachte kleuren en de kantjes doen het er perfect bij, groet Warna